Tracking of Progress

Target: 55kg to feel better, 53kg to feel like a winner!
19 Jan 2009@84kg,Total loss 0kg,To lose 29kg,BMI32.8 obesity
14 Feb 2009@80kg,Total loss 4kg,To lose 25kg,BMI31.2 obesity
15 Mac 2009@74kg,Total loss 10kg,To lose 19kg,BMI28.9 overweight
19 Apr 2009@71kg,Total Loss 13kg, To lose 16kg, BMI27.7 overweight
24 May 2009@67kg, Total Loss 17kg, To lose 12kg, BMI26.2 overweight
26 Jun 2009@64kg, Total Loss 20kg, To lose 9kg, BMI25.0 overweight (last point)!
17 July 2009@63kg, Total Loss 21kg, To lose 8kg, BMI 24.6 normal
14 Aug 2009@62kg, Total Loss 22kg, To lose 7kg, BMI24.2 normal
25 Nov 2009@61kg, Total Loss 23kg, To lose 6kg, BMI23.8 normal
13 Jan 2010@62kg, Total Loss 22kg, To lose 7kg, BMI24.2 normal


Phase 2 start here
10.10.10@64kg, Total Loss 0kg, To lose 9kg, BMI 25. (overweight)
30.11.10@61kg, Total Loss 3kg, To lose 6kg, BMI 23.8 (normal)
24.03.11@60kg, Total Loss 4kg, To lose 5kg, BMI 23.4 (normal)

Phase 3: Wa sedang pegnan, so wa takleh diet, therefore berat wa sedang mendaki anak tangga. :)

Phase 4: started!

Thursday, August 20, 2009

My Fasting Month Exercise Plan (Tah Jadi Tah Idok)

Masreen tulis plan dia
Einaz pun bercakap pasal plan dia yang belum tentu

Aku? Apa plan aku?

1. Macam tahun-tahun lepas bulan puasa aku masak sendiri lebih banyak dari beli kat kedai because makanan kat kedai nampak sangat tidak kena selera dibulan puasa. Apa ke pelik aku neh? But instead of masak nasi seperiuk dan lauk pauk sedap...aku nak try masak benda-benda healthy sepertimana aku makan sekarang. Agak-agak sukses tak bulan puasa aku nak teruskan pemakanan sihat aku neh? Godaan kuih-kuih bulan puasa tu agak hazab tuh.

2. Aku nak pergi ke bazar ramadan setiap hari. Ha..ambik kau..hari hari tu... Membuncit la perut aku nanti. Tidak, aku nak walking walking je. Bukan brisk walk pun...just jalan-jalan cukupkan 10000 langkah sehari. Jalan-jalan ambik angin. Dari rumah aku ke bazar ramadan setiawangsa tu pergi balik ada la dalam 3km juga. Taklah jauh tapi jalannya menaik dan menurun bukit. Tapi mana pernah aku pergi jalan kaki weh? Naik kereta ajo. Doakan aku berjaya.

3. Aku nak ikut Masreen punya petua.... strengh training 2 hours before berbuka puasa. Ya ya aku tau, bulan puasa bagus buat senaman pasal tak makanbody terus bakar lemak pasal takde aliran tunai dia nak guna. Lagipun kalau cardio kita tak cukup air lak. Jadi strengh training memang bagus. Yang plan (2) tu bukan exercise pasal aku takde niat nak tingkatkan dengupan jantung pun.

Setakat ini itu sahaja plan yang aku terfikir. Kalau sepanjang 30hari tu, boleh turun 2kg pun aku dah cukup bersyukur sangat-sangat. Hahaha. Mohlah kita jangan putus asa di bulan ramadan.

Selamat berpuasa kekawan ku...chewah.

5 comments:

Faizah_Haris said...

caiyokkk3!!....hehehe.....good luck ye

ezza erisa said...

hahaha ya usaha usaha..good luck kat hang jugak :D

deidaa said...

So esok ni mu nak gi PARAM jln kaki @ kereta? wehehehe!

2kg?
Try la X3= turun 6kg.. who knows? weheheh lagik!

Aku thn lps turun almost 5kg in a month.
1st week pose aku mkn nasik je sepuas ati aku
then masuk 2nd week aku terpikir- boring ah lohhh mkn nasik so aku berbuka dgn- mee sup @ murtabak @ sate @ kuew/mee goreng @ kebab @ steamboat @ apam terbalik @ apa2 je la selain nasik.
Kenyang la jgk seposen [xpo amik makanan yg bnyak kalori pon sbb a whole day xmkn doh kan?] :D

Sahur mcm besa lah sahur org mls- beli kuih kat PARAM.. mkn sebarang seketul 2 & ayaq :D

Tp lps raya.. naik la balik 5 6kilo.. miahahah!

Cik Adek Manes said...

plan nombo 2 tue kan takkan nak walking² je kots..?? alaa, meh ar beli brg seketol 2 ayam percik ke , popia goreng ke, mertabak sme.. keke.. !

iskk, haku bln posa nie kurung diri dok umah je ar.. ngeri plaks nak bejalan² ghik bazaar nie.. dh ar pasar keramat tue sekangkang kera je ngan umah.. takot tumpas tabley kawal napsu aje..

workout first day nie nampak nye agak sukses jgk.. baru tdi wat cardio 20min.. adeyhh ! 20 min je pOn dah teketar².. mencik ahh !

miz said...

hi!
i think trainer tak advise buat strength training before buka puasa coz u takda energy untuk build muscle, nanti badan akan memecahkan otot untuk sumber tenaga, jadi, ia satu kerugian.

better buat 30-40min light cardio before buka puasa untuk bakar lemak. kalau nak buat strength, lepas berbuka ok la.

Post a Comment