Tracking of Progress

Target: 55kg to feel better, 53kg to feel like a winner!
19 Jan 2009@84kg,Total loss 0kg,To lose 29kg,BMI32.8 obesity
14 Feb 2009@80kg,Total loss 4kg,To lose 25kg,BMI31.2 obesity
15 Mac 2009@74kg,Total loss 10kg,To lose 19kg,BMI28.9 overweight
19 Apr 2009@71kg,Total Loss 13kg, To lose 16kg, BMI27.7 overweight
24 May 2009@67kg, Total Loss 17kg, To lose 12kg, BMI26.2 overweight
26 Jun 2009@64kg, Total Loss 20kg, To lose 9kg, BMI25.0 overweight (last point)!
17 July 2009@63kg, Total Loss 21kg, To lose 8kg, BMI 24.6 normal
14 Aug 2009@62kg, Total Loss 22kg, To lose 7kg, BMI24.2 normal
25 Nov 2009@61kg, Total Loss 23kg, To lose 6kg, BMI23.8 normal
13 Jan 2010@62kg, Total Loss 22kg, To lose 7kg, BMI24.2 normal


Phase 2 start here
10.10.10@64kg, Total Loss 0kg, To lose 9kg, BMI 25. (overweight)
30.11.10@61kg, Total Loss 3kg, To lose 6kg, BMI 23.8 (normal)
24.03.11@60kg, Total Loss 4kg, To lose 5kg, BMI 23.4 (normal)

Phase 3: Wa sedang pegnan, so wa takleh diet, therefore berat wa sedang mendaki anak tangga. :)

Phase 4: started!

Thursday, May 6, 2010

Cerita Shred (bukan shrek)

Sakit lengan. Tak rasa susah sangat sebab dah banyak kali bermula dengan level 1 neh. Ini bukan ayat berlagak, ini nak cakap aku dah banyak kali main level 1..sampai ayat si Jillian tu rasa aku dah hafal dah.. your body will adapt.. bla bla bla. Sampai 10hari selalunya aku takut nak ubah level 2. Hahaha. Masa mula-mula start level 1dulu memang semput jenab. Nak menangis pun ada. Walhal masa tu dah biasa jogging 4-5km, dah biasa lompat bintang 2-300 kali. Tetap nak tumpah air mata dengan Jillian punya work out. Oh ahkak Jillian.

Lepas work out 20minit, aku tengok cermin, fuh.. muka aku merah darah. Erk bukan aku berdarah, muka aku sangat merah. Peluh mencurah-curah. No wonder dia kata this 20minit sama dengan hours of training in gym. 

Masih bersemangat. Oh, aku buat revolusi nak kurangkan minuman bergula. Aku trace back, banyak pula minum teh ais (bila selalu minum bodi aku adapt dan masalah tak boleh tidur dah hilang, ni kalu aku stop neh... masalah tu datang balik la kalu minum teh.. takde hal. yang penting, less is more. More is not good). Harap-harap kekal. Hari ini baru hari ke dua. Hahaha. Perlu ke buat counter erh? Tak payah kot. Aku nak tanda kat kalendar je.

4 comments:

Cik Adek Manes said...

keke.. haku wat level 1 dah tade rase hape.. peluh pon tak mencurah² mcm mase memula wat dulu.. klu tak tue, siap ley perah spender lgi tahap peluh kua.. wakakakak..

bertahan lah wahai ezza.. pasnih ley ar celen² lawan arms sape plg keras.. wakakakak.. !

one more thing, make sure form + pernafasan kasi jage bebetol mase training ngan JM..

ezza erisa said...

ha, hari ke 6 aku dah tak semengah hari pertama dan ke dua. kira it getting better. tunggu lepas dua bulan tengok arms aku keras tak... kekeke.

ShaEyna Shah My said...

boleh keras... otot kaki sy dh pejal wat level 1 tue berulang2x kali.. compare level 2 ngn level 1, sy lagi suka level 1, banyak lompat... bestttt...

amaniammar said...

hype.. sya one of ur new follower...

sya ni interested dgn 30days shred with jillian micheals.. tp x tahu nak dptkan kt mna?..

leh beri info dimna sya perlu beli or dapatkan 30days shred nih..

Post a Comment