Tracking of Progress

Target: 55kg to feel better, 53kg to feel like a winner!
19 Jan 2009@84kg,Total loss 0kg,To lose 29kg,BMI32.8 obesity
14 Feb 2009@80kg,Total loss 4kg,To lose 25kg,BMI31.2 obesity
15 Mac 2009@74kg,Total loss 10kg,To lose 19kg,BMI28.9 overweight
19 Apr 2009@71kg,Total Loss 13kg, To lose 16kg, BMI27.7 overweight
24 May 2009@67kg, Total Loss 17kg, To lose 12kg, BMI26.2 overweight
26 Jun 2009@64kg, Total Loss 20kg, To lose 9kg, BMI25.0 overweight (last point)!
17 July 2009@63kg, Total Loss 21kg, To lose 8kg, BMI 24.6 normal
14 Aug 2009@62kg, Total Loss 22kg, To lose 7kg, BMI24.2 normal
25 Nov 2009@61kg, Total Loss 23kg, To lose 6kg, BMI23.8 normal
13 Jan 2010@62kg, Total Loss 22kg, To lose 7kg, BMI24.2 normal


Phase 2 start here
10.10.10@64kg, Total Loss 0kg, To lose 9kg, BMI 25. (overweight)
30.11.10@61kg, Total Loss 3kg, To lose 6kg, BMI 23.8 (normal)
24.03.11@60kg, Total Loss 4kg, To lose 5kg, BMI 23.4 (normal)

Phase 3: Wa sedang pegnan, so wa takleh diet, therefore berat wa sedang mendaki anak tangga. :)

Phase 4: started!

Tuesday, March 22, 2011

Minggu Lepasnya Cerita

I vowed to myself not to eat chicken for 5 days last week. Alhamdulillah, aku berjaya tidak makan ayam selama 6 HARI. Lebih sehari dari yang aku rasa aku mampu buat. Rupanya boleh je kalau aku taknak makan ayam tiap-tiap hari. Aku ingat aku akan mengigil ala-ala tak dapat dadah (macam la biasa makan dadah??). Hahaha. 

Pehtu aku vowed taknak minum minuman bergula selama sebulan. Dah lebih 2 minggu aku tak minum kot. Walaupun meronta-ronta jiwa aku tiap kali terpandang akak penjual teh ais kat Mutiara Bangsar tuh. Aku buat2 tak pandang dia. Argh sengsara, sengsara. Teh ais dia tersedap pernah aku temui. Kalau makan kat tempat lain, aku tak kisah sangat sebab teh ais tempat lain tidak sesedap kat situ. 

Oh, aku ada masuk blog someone semalam yang tengah induct Atkin Diet kot? Lebihkan protein or something like that. Less carbo intake. Aku takut la tengok makanan dia. Sosej, nugget, daging burger, pendek kata semua processed food pagi ptg siang malam. Cari protein yang fresh boleh tak dik? Akak tolong takutkan untuk pihak adik, lemak processed food tu tinggi tuh. Garamnya lagi. 

5 comments:

Kehelan said...

tp aku rasa kalu tak makan carb pun tak boleh jugak... protein berlebihana dlm badan akan membahayakan kesihatan... ingt2 lupa plak fakta biologi ting 5...

bila nak update ko punya berat tuh?

ezza erisa said...

ha ah. tapi bebudak layan atkin neh memang lebihkan protein. pasal mostly depa suka makan daging2 etc. takper la. tapi tu la. aku harap geng2 yg layan atkin makan protein segar, (bukanla suh pergi gigit lembu tengah padang tu), tapi move from those processed food.

berat? hehehe tungguuuuu... tgh bulan 4 kang aku update. kalu ada penurunan memberangsangkan la.. ahahaha

nur said...

hai..nape ek xmkn ayam?sbb kalori ke ada sbb lain?sbb saya sgt addicted ngan ayam.tp xde la setiap hari mkn :)

Lini Aziz said...

protien tu pelbagaikan la makan ikan,ayam klu bole cari daging putih.lebih berkhasiat

daging merah mcm lembu bole makan.cuma kena kurangkan kuantiti dan kekerapan pengambilan

klu ari2 mmg harula....bukan diet dah nm dia...

ada satu blog kesihatan yang popular sekarang.boleh refer bc blog dia juga

http://sususejat.com/

aullea said...

lea skrg phase induction Atkins.
x mkn lah sosej nuget hari2.. tp ayam hari2 la..x lunch dinner.. selang seli ngan ikan,daging,tuna ker..jgn salah faham lak, atkins bukan tolak semua carbs terus.. masuk phase 2 nnt boleh tambah carbs.. phase 1 ni jer yg strict sikit nk bg cepat turun.. bukan selama2nya phase 1.. rosak kidney nnt..

Post a Comment